Pagony: sokkal többet ad, mint egy egyszerű könyvesbolt

április 19, 2016

Interjú a Pagony és a Barako ügyvezetőivel

A Pagony nem csak egy könyvesbolt. Itt akár hosszabb időt is érdemes eltölteni: a könyvek böngészése mellett ki lehet próbálni több társasjátékot, vagy be lehet ülni a rendszeres programok egyikére – péntektől pedig Budapest (szerintünk) legjobb kávéját is meg lehet kóstolni az üzletben.

Ürögdi András, a Pagony ügyvezetője azt a célt tűzte ki maga és munkatársai elé, hogy bárki, aki betér az üzletbe, kellemesen érezze magát. Akár a könyvek vagy játékok érdeklik a látogatót, akár a társasokat próbálná ki, akár a gyerekeit hozza az egyik programra, mindenképp barátságos környezetbe érkezik. Jó érzés, ha van, aki gondoskodik az emberről, a Pagony munkatársai pedig pont ebben a legjobbak.

Éppen ezért talált a Pagony tökéletes partnerre Ryan Andresben, a Barako kávéház tulajdonosában, aki ugyanezeket az értékeket vallja. Aki csak belép a boltjába, rögtön megérzi, hogy itt szívesen látott vendég, és biztosra veheti, hogy kellemesen töltheti majd az idejét – egy csésze pompás kávé mellett.

De menjünk vissza az időben! Hogy talált egymásra a két vállalkozás?

AndrásMindig is úgy gondoltam a boltra, mint egy afféle családi központra, ahol minden látogató kellemesen és hasznosan töltheti az idejét. Ennek az elképzelésnek három tartópillére van: a könyvek, a játékok és a rendezvénytermekben szervezett rendszeres gyerekprogramok. Már egy ideje kacérkodtunk az ötlettel, hogy ki kéne egészíteni az üzletet egy kávézóval. Aztán pár hónapja komolyra fordultak a dolgok, és úgy döntöttünk, belevágunk.

Ha valaki ilyen vállalkozásba fog, a legfontosabb, és egyben a legnagyobb kihívást jelentő feladat a koncepció kialakítása. Ez mutat irányt a későbbiekben, amikor megerősít abban, miért ezt és ezt akarjuk csinálni, nem pedig valami egészen mást. Ez a mi esetünkben részben adott volt: olyan szolgáltatással akartuk kiegészíteni a már eddig is családi központként működő boltot, mely a Pagonytól megszokott magas színvonalú szolgáltatást nyújtja.

Azt hamar eldöntöttük, hogy a kávézónak egyrészt a lehető legjobb termékeket kell forgalmaznia, másrészt pedig egyedinek kell lennie. Mivel a kávézóhoz nem tartozik konyha, hosszú hónapokig kerestük a megfelelő beszállítókat. A lehető legjobb kínálatot szerettük volna összeállítani, tele olyan fantasztikus termékekkel, amelyek máshol nem kaphatók együtt. Biztosra veszem, hogy a vendégek is egyetértenek majd velünk abban, hogy például a hatalmas cookie-k vagy a sós mogyoróvajjal töltött, egyébként édes, csokis cupcake-ek valóban különlegesek.

Igazán jó kávét találni Budapesten nem olyan egyszerű, mint első hallásra tűnik. Jó gép és jó kávébab kell hozzá. Azért, hogy tényleg a legjobb minőséget biztosíthassuk, úgy döntöttünk, külön beszállítót fogunk keresni ehhez a két dologhoz. Az egyik partnerünktől kaptunk is egy kiváló kávégépet, így már csak a kávéra kellett rátalálnunk.

Ezzel nagy szerencsénk volt. A Helpers Hungary vállalatot és csapatát évek óta ismerjük, és egy alkalommal említettük nekik, hogy épp kávébeszállítót keresünk. A Helpersnek számos ügyfele van, akik a legkülönfélébb területeken tevékenykednek, és kisült, hogy az egyikük, Ryan éppenséggel kávéban utazik. Ennél sokkal többet nem is mondtak róla, csak annyit, hogy menjek el a Barakóba és kóstoljam meg a kávét. Ezt meg is tettem. És rögtön tudtam, hogy ez az a kávé, amire a Pagony Caféban szükségünk van. Beszéltem Ryannel, őt érdekelte a dolog, aztán… nos, a többit már tudják.

RyanAz üzleti életben a legfontosabb tényező a bizalom. Persze nem árt, ha az ember partnere azt árulja, amire neki szüksége van, a partnerkeresési fázisban viszont legfeljebb annyit lehet tenni, hogy körbenézünk a piacon, több céggel is megismerkedünk, aztán reméljük a legjobbakat. Vagy szerencsénk lesz, vagy nem. Amikor elkezdünk együtt dolgozni, és az új partner még kvázi idegen, nem lehet tudni, a későbbiekben hogy alakul majd a kapcsolat.

A Helperst már évek óta ismerjük. Az ő segítségükkel alapítottuk a cégünket, a tartózkodási engedélyeinket is ők intézték, és azóta is rendszeresen beugranak hozzánk egy-egy kávéra. Így biztosra vehettem, hogy ha ők küldtek hozzám valakit, abban megbízhatok.

AndrásIgen, egy üzleti kapcsolatban első a bizalom. A szakmai kérdéseket később is lehet tisztázni. Ehhez persze jó kommunikációs készségekre is szükség van, na meg arra, hogy ugyanazokat az értékeket valljuk, és ugyanúgy álljunk az üzlethez. A Pagony és a Barako csapata remekül klappol, és ez csodálatos.

RyanMindkét csapat igazán lelkesen dolgozik a projekten. A Barakónál úgy érezzük, mintha a Pagony csapata és a Pagony Café a mi üzletünk kiterjesztése lenne. Tudjuk, hogy a működés első 120 napja mindennél fontosabb, ezért mind szeretnénk itt lenni, hogy gondoskodjunk róla, hogy minden simán megy. Ez persze nem lehetséges. A kollégák ezért versenyezni kezdtek, hogy ki lehet itt többet. Végül összeállítottunk egy „vetésforgót”, így mindenki tölthet valamennyi időt a Pagonyban.

Mit érdemes tudni a barako kávéról?

RyanA barako kávé egészen más, mint az arabica, amit a legtöbb kávézóban kapni lehet. Egyszerűen más az íze. Meg kell kóstolni. Ritka fajta, a világ kávétermelésének alig egy százalékát teszi ki. A Fülöp-szigeteken azonban, ahonnan én is jöttem, nem ritka, és a kávét a rokonaim ültetvényéről szerzem be. Ha többre van szükségem, csak leadom a rendelést, ott megpörkölik, aztán repülőn küldik Európába. A rendelés és a szállítás között általában 1-2 hét telik el. Így garantálhatjuk, hogy a vendégeink mindig friss kávét kapjanak.

Eddig a legrövidebb idő, ami alatt egy szállítmány ideért, három nap volt. Akkor a rendelés egy kisebb adagról, mintegy hatvan kilóról szólt. Hétfőn adtam le a rendelést, a rokonom pedig még aznap elkészült a pörköléssel. A szállítmány estére a repülőtéren volt, a szállító pedig sikeresen feltette a következő katari, dohai járatra. Onnan rövid várakozás után továbbították Európába, és szerdára már itt is volt. A vámhivatalban aznap jó kedve lehetett az ügyintézőknek, mert rögtön továbbengedték a szállítmányt, és este hétre már kézhez is kaptam.

Most úgy néz ki, a továbbiakban itt, Budapesten fogom tudni pörköltetni a kávét. Találtam egy helyi céget, amelyik kávé pörkölésével és forgalmazásával foglalkozik, és mostantól nekem is ők pörkölik majd a kávét. Így aztán nem kell többé amiatt aggódnom, mikor ér ide egy-egy szállítmány.

Tervezik bővíteni a Pagony és a Barako közötti együttműködést?

AndrásJelenleg öt boltunk van Magyarországon. A működésük ugyanazon a három pilléren nyugszik, amit már említettem: a könyveken, a játékokon és a gyerekprogramokon. Jó lenne, ha ezekhez a központi elemekhez minél több boltunkban hozzá tudnánk adni a kávézót.

A múlt héten találkoztam egy lehetséges partnerrel, akivel a franchise következő boltjáról tárgyaltunk. Ahogy a feltételekről beszélgettünk, a partnerünk rákérdezett, hogy a kávézót is bevehetjük-e a szerződésbe. Titokban reméltem, hogy így lesz. Vagyis valószínűleg ki fogjuk bővíteni a franchise kínálatát, és a könyvekre, játékokra és programokra alapuló hagyományos verzió mellett lesz egy második verzió is, amelyben már a kávézó is szerepel majd. Ez természetesen azt jelentené, hogy a Barakóval is többet üzletelnénk.

Mi a siker kulcsa?

András: Egy jó ötlet önmagában nem elég. Az nem úgy van, hogy van egy jó ötleted, alapítasz rá egy céget, és rögtön özönleni kezdenek az ügyfelek. Ehhez kell a marketing. Ki kell alakítani egy koncepciót, vagy küldetést, amelyre minden más ráépülhet. Ez segít majd megfogalmazni azt az üzenetet, amit kommunikálni akarunk. Végül ez lesz a marketingstratégia alapja.

Nálunk a Pagonynál a fő célunk nem az, hogy könyveket adjunk el. Ennél többre vágyunk. Azt szeretnénk, hogy az emberek úgy érezzék, szívesen látjuk őket, amikor belépnek a boltba, és aztán elégedetten távozzanak, függetlenül attól, hogy vettek-e valamit. Ha valaki egy adott könyvet keres nálunk, ami nincs meg, mindig megnézzük a neten, hol van raktáron a környékbeli, akár más lánchoz tartozó boltokban. Az is megeshet, hogy megvan nálunk a keresett könyv, de pár szó után kiderül, hogy valami miatt nem lenne jó a gyereknek, akinek szánják, mert például nem az ő korosztályának írták. Így aztán a „vásárló” anélkül távozik, hogy bármit is vett volna, mégis jó ügyfélélményben volt része, számunkra pedig ez a legfontosabb.

Az is lényeges, hogy egyedül senki nem lehet sikeresEhhez az embernek szüksége van a csapatára és a partnereire. Minden képesítésnél fontosabb, hogy ugyanazokat az értékeket valljuk. Ha ez megvan, erre alapozva képesek leszünk leküzdeni minden akadályt és együtt elérni a közös célokat.

A Pagony Café ünnepélyes megnyitója április 22-én este hatkor kezdődik a Gellért téri Pagony könyvesboltban (Budapest, XI. kerület, Bartók Béla út 5.). Jöjjön el Ön is, és ismerje meg Andrást, Ryant és a csapatot! Nézzen körbe az üzletben, és vegyen egy süteményt, melyhez a speciális nyitási akció keretében most ajándékba kap egy csésze barako kávét! További információt a megnyitó Facebook-eseményénél talál, melyhez itt csatlakozhat.



Kapcsolat

  • Adatkezelési nyilatkozat
    Az Önnel való kapcsolattartás és az ajánlattétel során adatait az adatkezelési nyilatkozatunknak megfefelően fogjuk kezelni.
    Szeretnék feliratkozni a blogra, hogy rendszeresen értesüljek a cégalapítással, bevándorlással, állampolgársággal és üzleti szolgáltatásokkal kapcsolatos hírekről.
  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
Hungarian residency options for non-EU citizens under the new immigration law

As of 1 January 2024, new Hungarian residency options are available to third-country nationals living in Hungary or planning to move here.

Bővebben
When in doubt, ask the Immigration Office directly

Are you worried about the new Hungarian immigration law? Are you looking for rock solid information? Not sure who to trust? You can ask the Hungarian Immigration Office directly.

Bővebben

Archívum